مقالات ساختمانی

کوتاه درباره قطعات پیش ساخته بتنی دارای وزن متوسط

قطعات پیش ساخته بتنی دارای وزن متوسط : این قطعات باید دارای شرایط JNW  باشند یعنی همان شرایطی که قطعات تولیدی شرکت A.  Jandris & Sons, Inc. , Gardner, MA و یا جایگزین های قابل قبول، حایز آن هستند.  این قطعات باید با تمامی الزامات این مقاله و استاندارد های مرتبط و تمامی شرایط دیگری که در ادامه ذکر می شود، سازگار باشند.
قطعات میان تهی و قطعات یکپارچه متحمل بار : باید حایز تمامی شرایط قانون ASTM C90-96a از نوع اول، کلاس اول، قسمت قطعات دارای رطوبت کنترل شده، باشند.
قطعات بادوام : تمامی قطعات باید زمانی که مطابق با شرایط ASTM C-140 آزمایش می شوند، دارای کمینه استحکامی در حدود ۱۹۰۰ PSI  باشند.

قطعات پیش ساخته بتنی دارای وزن متوسط : باید دارای تراکم وزنی کافی مطابق با ASTM C-33  باشند.
تمامی قطعات پیش ساخته بتنی دارای وزن متوسط ( معماری ، استاندارد و پشتیبانی ) این پروژه، باید توسط یک تولید کننده ساخته شده باشند.

شرکت کنندگان در مزایده که قصد دارند از توانایی های تولید کنندگان دیگر نیز استفاده کنند، باید نمونه ها و مشخصات فنی آن ها را به بخش معماری برای ارزیابی، بازبینی و دریافت موافقت نامه کتبی پیش از زمان مزایده، ارسال نمایند. اگر این محصولات مورد تصویب واقع شدند، اجازه نامه ای صادر می شود.

مواردی را که مناسب هستند انتخاب کنید :

۱)      در طراحی، تمامی قطعاتی که بر نما تأثیر گذارند را باید به حساب آورد.  نیازی به حساب آوردن قطعاتی که در نما پنهان هستند، نمی باشد ؛ ولی باید همواره آنها را در نظر داشت.

۲)      قطعات باید دارای لبه های عمودی مربع شکلی، دارای ابعاد ۸٫  ۳ ” × ۸٫  ۳ ” باشند که در مرکز وجهی که در معرض دید است، قرار داشته باشد.

۳)      زمانی که در طراحی ها مقاوم سازی در برابر آتش نیز لحاظ شده است، قطعات باید دارای شرایط مطروحه در شیوه معادل سازی ضخامت ارائه شده در کنفرانس صاحبنظران صنعت ساخت و ساز آمریکا، باشند.

۴)      عایق سازی ؛ عایق ها باید در هسته قطعات در مکان کارخانه تولید کننده قطعه، نصب شوند ؛ مانند قطعات Korfil  که دارای شکل U  هستند و یا قطعات تک وجه تولیدی شرکت تولید کننده قطعات بتنی عایق در West Brookfield, MA . این عایق ها باید به گونه ای در داخل قطعات نصب شوند که در حمل و نقل، دچار جابجایی نشوند.

۵)      این قطعات باید دارای سیستم دافع آب داخلی باشند ( مانند بلوک های خشک ) و توسط تولیدکنندگان معتبر تولید شده باشند.
منبع: وبلاگ اسماعیل محمدی – mohandesi-sakhteman.blogfa.com
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *