عایق کاری - آب بندی, فروش نانو, مقالات ساختمانی

فرق بین نانو بی رنگ با نانو شیری رنگ

دو محصول نانو سیلیکون (بیرنگ) و نانو پلیمر (شیری رنگ) وجوه شباهت بسیاری دارا می باشند.

در همین راستا و در پاسخ به سوالات بسیاری از بازدیدکنندگان محترم مبنی بر وجوه تفاوت و شباهت این دو محصول و چگونگی تصمیم گیری پیرامون استفاده از کدام یک از این محصولات در شرایط عملکردی مختلف، بدین وسیله برخی تفاوت های میان این دو محصول مطرح می گردد.

۱- محصول نانو سیلیکون (بی رنگ) ضد آب سازی نفوذی بوده و پس از پاشش بر سطح حداقل به میزان ۲ الی ۳ میلی متر در سطح نفوذ کرده و تمامی ملکول های سطح را آب گریز می نماید. در سوی دیگر، استفاده از نانو پلیمر (شیری) چه به صورت خالص و چه به صورت دوغاب منجر به ایجاد یک لایه نفوذ ناپذیر یکپارچه روی سطح می گردد.

۲- به علت نفوذی بودن محصول نانو سیلیکون، این محصول هیچ ردی در ظاهر سطح از خود به جای نمی گذارد. در سوی دیگر پوشش سطحی به وجود آمده توسط نانو پلیمر قابل رویت می باشد. بدیهی است در صورت استفاده از دوغاب نانو پلیمر، لایه ای به رنگ مصالح استفاده شده در دوغاب روی سطح نهایی کار ایجاد خواهد شد.

۳- نانو پلیمر خاصیت کشسانی داشته و قادر به افزایش و کاهش سطح با انبساط و انقباض سطح زیر کار خواهد بود و در صورت پیدایش ترک و شکاف های کوچک، لایه ایجاد شده توسط آن دستخوش ترک خوردگی نخواهد شد حال آن که ماهیت عملکردی نانو سیلیکون کاملا متفاوت بوده و ملکول های سطح را یکی پس از دیگری آب گریز می نماید که در این صورت با پیدایش ترک های با دهانه بیش از ۲ میلیمتر در سطح تثبیت شده با استفاده از نانو سیلیکون، آب قادر به نفوذ از طریق این ترک خواهد بود.

۴- استفاده از نانو پلیمر در شرایط ایستابی بهتر از نانو سیلیکون و در مکان هایی که امکان زهکشی آب و عدم ایجاد شرایط ایستابی وجود دارد استفاده از نانو سیلیکون مزایای متعددی را نسبت به نانو پلیمر همراه خواهد داشت. اسن در حالی است که استفاده از یک لایه نانو پلیمر و پاشش نانو سیلیکون روی آن منجر به عالی ترین شرایط ممکن خواهد گردید.

۵- نانو پلیمر قابلیت بازتابش نور و صرفه جویی در مصرف انرژی را داراست در صورتی که در نانو سیلیکون به علت ماهیت نفوذی آن این مسئله مطرح نمی باشد.

۶- به دلیل ماهیت نفوذی بودن نانو سیلیکون استفاده از آن در محل های مستعد فرسایش به مراتب بهتر از نانو پلیمر خواهد بود.

جهت اطلاعات بیشتر و سفارش این محصولات لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۷۶۵۰۴۷۱

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *