اخبار

تولید نانو اسپری رنگ آ‌نتی‌استاتیک ضدسایش و گرد و غبار

محققان یک شرکت دانش‌بنیان در کشور موفق شدند با استفاده از فناوری نانو، اسپری رنگ آ‌نتی استاتیک با قابلیت دفع سریع الکتریسیته ساکن را تولید کنند.از مشخصه‌های عمده این محصول، می‌توان به دفع سریع الکتریسیته ساکن، پایداری و مقاومت حرارتی بالا و نیز مقاومت در برابر سایش و خراش و مقاوم در برابر نور آفتاب اشاره کرد.

حسین دیبایی، محقق طرح اسپری رنگ آ‌نتی استاتیک با بیان اینکه نانو رنگ آنتی استاتیک لوتوس به عنوان نسل جدیدی از رنگ‌های نیمه رسانا، مبتنی بر فناوری نانو و با کارآیی بسیار بالا تولید می‌شود، گفت: این رنگ در سطوحی که نیاز به ایجاد محیط آنتی استاتیک و یا خاصیت رسانایی الکتریکی هست استفاده می شود.

وی با بیان این که این اسپری قابلیت استفاده در سطوح مختلف را داراست، اظهارکرد: انتقال سریع الکتریسیته ساکن، چسبندگی عالی به سطوح فلزی، بتنی و چوبی، مقاومت عالی در برابر سایش و ضد گرد و غبار از مزایای این اسپری است.

دیبایی به کاربردهای این طرح اشاره کرد و گفت:‌ رنگ اسپری لوتوس دارای خاصیت آنتی استاتیک و خواص مکانیکی و مقاومت شیمیایی عالی است که در صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع الکترونیک، جایگاه‌های سوخت و CNG، ، بیمارستانها و دکوراسیون شهری (جهت جلوگیری از تجمع گرد و خاک روی سطوح) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در برخی شرکت‌ها همچون شرکت مخابرات تجمع الکتریسیته منجر به خرابی دستگاهها و یا گاه جرقه می‌شود و با استفاده از اسپری رنگ آ‌نتی استاتیک می‌توان از این اتفاقات جلوگیری کرد.

منبع : ایسنا
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *