رنگ نانو نما, نمای پاششی

نکات مهم در رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

نکات مهم در رنگ آمیزی نمای ساختمان

براستی چگونه باید رنگ مناسب خود را انتخاب کرد؟

 

بیشتر افراد رنگهای لاتکس را برای رنگ آمیزی نمای ساختمان انتخاب می کنند.چون کاربرد آن راحت تر است، با آب تمیز می شود و بسرعت خشک می شود.اما از طرف دیگر رنگ آمیزی آن مدت زیادی طول می کشد.
براستی چگونه باید رنگ مناسب خود را انتخاب کرد؟
برای نتیجه گیری بهتر ابتدا مصالح ساختمان مورد نظر را مشخص کنید وطبق آن رنگ مناسب را خریداری کنید.
۱-      سطح مورد نظر را تمیز کنید. اگر سطح خارجی ساختمان خیلی کثیف است، تجهیزات قوی شستشو بکار برید.جریان آب با فشار بالا پوسته های رنگ قدیمی و کثیفی را از بین می برد.زدودن پوسته های رنگ بخش مهمی از مرحله آماده سازی است.اما در این کار افراط نکنید. لازم نیست همه رنگهای قدیمی را از بین ببرید.
۲-      مصالح ساختمان را مشخص کنید. اگر نوع مصالح را نمی دانید، رنگ روغنی آلکیدی انتخاب کنید.رنگهای آلکیدی به بیشتر سطوح از جمله سطوح گچی می چسبند، در صورتیکه رنگهای لاتکس بر روی سطوحی که قبلاً رنگ شده اند بخوبی نمی چسبند.
۳-      میزان رطوبت مصالح ساختمانی را در نظر بگیرید.آیا اطراف ساختمان همیشه مرطوب است؟ در اینصورت رنگهای لاتکس یا ترکیبی انتخاب کنید.لاتکس دارای خلل و فرج است و از این طریق رطوبت را خارج می کند.بعلاوه عاری از روغنهای نباتی است و کپک ایجاد نمی کند. همچنین برای بنایی بسیار مناسب است و می تواند بدون بتونه بکار رود.ضمناً اگر سطح مرطوب باشد، رنگ لاتکس بهتر به آن می چسبد.
۴-      رنگ آمیزی بلوکهای سیمانی: برای بلوکهای سیمانی رنگهای رقیق شده با حلال بکار برید. اگر از رنگهای لاتکس استفاده کنید، آب موجود در این رنگها در بلوک نفوذ کرده و باعث زنگ زدگی آهن موجود در بلوکها میشود و کار نقاشی را خراب می کند.
۵-      برای رنگ آمیزی چوب از رنگهای ترکیبی استفاده کنید. قبل از استفاده از رنگ آن را در یک نقطه از سطح کار امتحان کنید.چون ظاهر رنگ ممکن است گمراه کننده باشد.
۶-      رنگ آمیزی فلزات: شما می توانید سطوح فلزی آلومینیومی را با هر پوشش استانداردی رنگ آمیزی کنید. البته ابتدا سطح کار را خوب سنباده بکشید وبشویید. سپس فلز عاری از رنگ و کثیفی را با رنگهای بر پایه زینک بپوشانید.
۷-      رنگ آمیزی در و پنجره: برای رنگ کردن در و پنجره و جاهاییکه دوام آنها مهم است، رنگهای براق استفاده کنید. این رنگها رزین بیشتری دارند وبه سطح مورد نظر سختی و استحکام بیشتری می بخشند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *