مقاله

کاربرد آب اکسیژنه در صنایع غذایی

آب اکسیژنه غذایی چیست؟

آب اکسیژنه Food Grade

۱) استریل کردن و بسته بندی:

در فرآیند بسته بندی مواد غذایی نظیر نوشیدنی ها، شیر، فرآوردهایی لبنی؛ آب میوه و سس ها  به منظور افزایش مدت نگهداری و ماندگاری کیفیت محصول در قوطی، تیوب و بطری عمل استریلاسیون انجام می گیرد که آب اکسیژنه غذایی hydrogen peroxide food grade بعنوان ماده ضدعفونی کننده در عملیات استریل کردن نقش دارد. فرآیند استریل کردن با آب اکسیژنه غذایی hydrogen peroxide food grade به دو روش غوطه ور سازی و یا اسپری کردن انجام می پذیرد.

در روش غوطه ور سازی به منظور ضدعفونی کردن، مواد بسته بندی اعم از ورق یا کاغذ چند لایه، پلاستیک یا روکش آلومینیومی در حمام آب اکسیژنه  ۳۵% در دمای ۸۰-۴۰ درجه سانتیگراد جهت میکروب زدایی غوطه ور  می کنند سپس رول های بسته بندی از محلول آب اکسیژنه غذایی hydrogen peroxide food grade خارج شده وارد مرحله تولید قوطی می شوند تا مواد غذایی در آنها قرار گیرند. آب اکسیژنه ی که به این منظور به کار می رود باید بسیار پایدار باشد تا در مدت غوطه ور سازی به سرعت تجزیه نشود.

در روش اسپری ، تیوبها و قوطی های مواد غذایی ابتدا ساخته شده سپس بسته به اندازه آن حدود ۱-۰٫۱ میلی لیتر آب اکسیژنه ۳۵ درصد به داخل آن اسپری می شود  جهت تبخیر بقایایآب اکسیژنه غذایی hydrogen peroxide food grade موجود در ظروف نگهداری به درون آنها هوای گرم اسپری  شده و در نهایت با مواد غذایی پر شده مهر و موم می شود پس باید اب اکسیژنه بکار رفته فاقد هرگونه ناخالصی باشد.

علاوه بر این از آب اکسیژنه  برای ضدعفونی تجهیزات، ظروف، مخازن، لوله ها نیز استفاده می شود.

۲) روغن های گیاهی و حیوانی و چغندر قند:

از آب اکسیژنه در سفید کردن روغن های گیاهی و حیوانی نظیر روغن ماهی استفاده می شود. همچنین در تصفیه چغندر قند نیز از آب اکسیژنه استفاده میکنند.

 

برای خرید این محصول با شماره ۰۹۱۲۷۶۵۰۴۷۱ تماس بگیرید

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *