رزین نما

روش استفاده از رزین نما

رزین آجر و سنگ

استفاده از رزین نما منجر به آب­ بند شدن سنگ و در نتیجه شستشوی بسیار راحت­ تر آن می­گردد. همچنین رزین با ایجاد کردن فیلمی بسیار نازک بر روی سطح سنگ، منجر به زنده شدن رنگ و همچنین پایدارتر نمودن آن می­گردد.

 رزین را می­توان پس از رنگ­ آمیزی محصولات، در کارخانه و توسط پرسنل بسپار سنگ بر روی سطح سنگ اعمال نمود که از مزایای این روش می­توان به کیفیت بسیار بالای فیلم تشکیل شده اشاره نمود. همچنین رزین را می­توان پس از نصب محصولات بر روی دیوار نهایی اعمال کرد که نفوذ رزین به تمامی درز­ها و خلل و فرج مهمترین مزیت این روش است. با این حال به دلیل تجربه پایین نماکاران در استفاده از رزین، غالبا کیفیت فیلم تشکیل شده در این روش پایین می­باشد.

 رزین­ها شامل دو نوع پایه آب و پایه تیتر می­باشند، که مطابق با بتن پلیمری تولیدی، توسط متخصصین این مجموعه طراحی گردیده­اند. انتخاب نوع رزین وابسته به نوع سنگ بوده و توسط کارشناسان بسپار سنگ اکباتان تعیین می­گردد.

طریقه استفاده از رزین پایه آب:

  • رزین را پس از رقیق کردن با آب می­توان با استفاده از پیسوله و یا قلم­مو بر روی سطح سنگ کار نمود.
  • میزان رقیق کردن رزین وابسته به درجه براقیت مورد نظر می­باشد. در صورتی که سطح نهایی مات مورد نظر شما می­باشد تا ۴برابر وزن رزین می­توان به آن آب اضافه کرد. در صورت تمایل به براق نمودن سطح سنگ، پیشنهاد می­شود به اندازه ۲ برابر وزن رزین به آن آب اضافه نمایید.

 

طریقه استفاده از رزین پایه حلال:

  • رزین را پس از رقیق کردن با تینر فوری می­توان با استفاده از پیسوله و یا قلم­مو بر روی سطح سنگ کار نمود.
  • میزان رقیق کردن رزین وابسته به درجه براقیت مورد نظر می­باشد. در صورتی که سطح نهایی مات مورد نظر شما می­باشد تا ۳۰ درصد وزن رزین میتوان به آن تینر فوری اضافه نمود. در صورت تمایل به براق نمودن سطح سنگ، پیشنهاد می­شود تنها ۱۰ درصد وزن رزین به آن تینر فوری اضافه نمایید.

 **** در استفاده از هر نوع از رزین­ها (پایه آب یا پایه تینر) باید توجه داشته باشید که با رقیق کردن رزین، ضخامت فیلم حاصله کمتر و در نتیجه مقاومت آن کاهش می­یابد.

**** در استفاده از هر نوع از رزین­ها (پایه آب یا پایه تینر) دقت گردد رزین  باید به صورت کاملا طبیعی خشک شود و به هیچ عنوان خشک کردن آن را با استفاده از باد و یا اعمال حرارت مستقیم  تسریع نکنید.

**** در صورت  ایجاد حوضچه رزین در خلل و فرج سنگ، بایستی قبل از شروع انعقاد، رزین را با استفاده از قلم­مو خارج و بر روی سطح سنگ پخش نمود.

**** در هنگام  استفاده از رزین، دمای محیط بایستی  مناسب باشد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *