چراغ خودرو

نحوه تمیز کردن چراغ‌های جلوی خودرو حتی با خمیر دندان و سنباده

نحوه تمیز کردن چراغ‌های جلوی خودرو حتی با خمیر دندان و کاغذ سنباده
چراغ‌های جلو یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودروی شما هستند – در نهایت، بدون آن‌ها، هنگام رانندگی در تاریکی نمی‌توانید چیزی را ببینید.
بنابراین، مهم است که به طور منظم آنها را تمیز کنید، زیرا حتی یک لایه نازک کثیف می تواند تأثیر زیادی بر روشنایی چراغ های جلوی شما داشته باشد.
خوشبختانه، تمیز کردن چراغ‌های جلوی اتومبیل شما کار بسیار ساده‌ای است و راه‌حل‌های زیادی وجود دارد – حتی می‌توان از خمیر دندان برای پاک کردن لایه‌های کثیف استفاده کرد.
همه چیزهایی را که باید در مورد تمیز نگه داشتن چراغ های جلوی اتومبیل خود بدانید، در این مقاله بخوانید.
.
.
.
.چرا باید چراغ را تمیز نگه دارید؟
ارزان ترین راه برای تمیز کردن چراغ های جلو
استفاده از خمیر دندان
کیت شفاف سازی چراغ خودرو
با استفاده از سمباده
.
.
چرا چراغ های جلو باید تمیز باشند؟
تمیز نگه داشتن چراغ های جلوی خودرو تا حد امکان از منظر ایمنی ضروری است.
هرچه خاک بیشتر نور چراغ های جلوی اتومبیل شما را پنهان کند، تأثیر آنها در روشن کردن جاده پیش رو کمتر خواهد بود. بسته به میزان کثیفی که لنزهای چراغ های جلوی اتومبیل شما را پوشانده است، ممکن است دیدن شما را برای ترافیک روبرو و سایر کاربران جاده سخت تر کند.
اگر چراغ‌های جلوی خودروی شما به‌خصوص کثیف هستند، پلیس حتی می‌تواند شما را بکشد و اگر فکر کند چراغ‌های شما به اندازه‌ای کثیف است که یک خطر بزرگ برای ایمنی باشد، در محل به شما جریمه می‌دهد.
.
.
از چه چیزی می توانم برای تمیز نگه داشتن چراغ های جلوی خودرو استفاده کنم؟
راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید چراغ‌های جلوی خودروی خود را تمیز نگه دارید، از پاک‌کننده چراغ‌های جلوی خودرو تا راه‌حل‌های خانگی تمیزکننده چراغ‌های جلو با استفاده از وسایلی که در اطراف خانه پیدا می‌کنید. در زیر راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از بسیاری از گزینه های تمیز کردن وجود دارد.
.
.
نحوه تمیز کردن چراغ های جلو با استفاده از کیت پاک کننده چراغ جلو
تعدادی از شرکت‌های تولید محصولات تمیزکننده خودرو کیت‌هایی را می‌فروشند که به‌طور خاص برای براق نگه داشتن چراغ‌های جلوی خودرو طراحی شده‌اند.
به طور کلی، این ها دارای ترکیبات شفاف کننده همراه با سنباده هستند که باید قبل اجرای مواد، سنباده استفاده شود.
از آنجایی که بسیاری از مارک‌ها کیت‌های تمیزکننده چراغ‌های جلوی خودروی خاص خود را می‌سازند، قیمت‌ها می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد، بنابراین اگر ترجیح می‌دهید این مسیر را دنبال کنید، ارزش خرید را دارد.
دستگاه شفاف سازی چراغ

کیت شفاف سازی چراغ

چگونه چراغ های جلوی خودرو را تمیز کنیم
اگر نمی‌توانید به یک کیت تمیزکننده خاص و تمام تجهیزات دیگری که برای آن نیاز دارید بخرید، خوشبختانه راه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری برای پاک کردن کثیفی سطح طلق چراغ‌های جلوی خودرویتان وجود دارد. به عنوان مثال، اگر قبلاً ماشین خود را به صورت دستی با شامپو ماشین می‌شویید، می‌توانید از آن به همراه یک پارچه و مقداری آب گرم برای پاک کردن هر گونه آلودگی استفاده کنید.
اگر هیچ شامپوی ماشینی در دست ندارید، هر محصول تمیزکننده مبتنی بر آب باید این کار را انجام دهد – فقط مطمئن شوید که باقی مانده های اضافی را کاملا پاک کنید، تا هیچ لکی که پس از خشک شدن از خود باقی می گذارد، روی سطح نماند.
مهم است که از مایع شوینده یا مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به چراغ‌های جلوی خودرو و هر قسمت دیگری از خودرو که با آن در تماس است آسیب وارد کند.
.
.
چگونه چراغ های جلوی خودرو را با خمیر دندان تمیز کنیم
در حالی که ما همیشه توصیه می‌کنیم هنگام شستن چراغ‌های جلوی خودرو از یک محصول تمیزکننده خاص استفاده کنید، اگر کیت تمیزکننده چراغ‌های خودرو در دسترس ندارید، خمیر دندان جایگزین مناسبی است. همان ویژگی‌هایی که به تمیز نگه داشتن دندان‌های شما کمک می‌کنند، هنگام از بین بردن لکه‌های سخت از چراغ‌های جلوی اتومبیل شما نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.
برای تمیز کردن چراغ‌های خودرو به این روش، خمیر دندان را با برس یا بافر چرخشی روی چراغ جلو بمالید تا زمانی که کثیفی شروع به جدا شدن کند. بعد از این کار، از آب گرم و یک پارچه برای شستن کثیفی و خمیر دندان اضافی استفاده کنید و فراموش نکنید که بعد از آن حتما با دیتمال میکروفایبر خوله ای سطح را خشک کنید.
از آنجایی که این جوش شیرین در خمیر دندان است که به آن اجازه می دهد کثیفی را از بین ببرد، خمیری که از آب و جوش شیرین تشکیل شده است نیز همین کار را انجام می دهد.
.
.
نحوه تمیز کردن چراغ های جلو خودرو با سمباده
با استفاده از کاغذ سنباده می‌توان یک کیت تمیزکننده چراغ‌های جلوی خانگی تهیه کرد. همانطور که هنگام استفاده از کیت پاک کننده چراغ اتومبیل خریداری شده در مغازه، در صورت امکان برداشتن چراغ جلو مفید است. در غیر این صورت، بدنه اطراف را کاملاً پوشانده و اصلاح کنید.
هشدار:
استفاده از سنباده روی چراغ جلو استفاده میکنید، مطمئن شوید که اطراف چراغ را چسب کاغذی بچسبانید تا به بدنه خودرو آسیبی نرسد.
اگر در مورد توانایی خود برای انجام کار بدون آسیب رساندن به چراغ جلو مطمئن نیستید، این کار را انجام ندهید.
اگر می خواهید ادامه دهید، در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
چراغ جلو خیس و کاغذ سنباده ۴۰۰ با آب گرم
با حرکت دایره ای، با فشار کم، سنباده و چراغ جلو را مرطوب نگه دارید
هنگامی که کل چراغ جلو را سمباده زدید، در خطوط افقی سنباده بزنید تا تمام شود.
با استفاده از یک حرکت دایره ای، دوباره با سنباده ۶۰۰ خیس از روی چراغ جلو را سنباده بزنید.
هنگامی که کل چراغ جلو را سمباده زدید، آن را با آب تمیز بشویید
با استفاده از یک حرکت دایره ای، دوباره با کاغذ سنباده ۲۰۰۰ خیس روی چراغ جلو را سنباده بزنید
هنگامی که کل چراغ جلو را سمباده زدید، مطمئن شوید که همه آلودگی ها پاک شده اند. در صورت لزوم دوباره سنباده بزنید
چراغ جلو را تمیز و خشک کنید، سپس با دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو آن را شفاف کنید.
.
.
.
سایر محصولات پاک کننده مفید
این فقط خاک نیست که می تواند روی چراغ های جلو جمع شود. حشرات مرده، قیر، لاستیک و انواع دیگر تفنگ های سنگین می توانند فراتر از توانایی بهترین شامپوها و پولیش ها باشند. اما مواد شیمیایی پاک کننده قوی تری وجود دارد که به طور خاص برای مقابله با حشرات، قطران و غیره فرموله شده اند.
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *